Suvi


My next summer knit project is again from Novita Summer extra 2020 magazine. The pattern is now available online for free though! You can find it here.

This was such a quick and fun knit. I made minor changes to the pattern again. I cast on the second smallest size and during the ribbing I decreased to the smallest size. This way I got some more space around the hip area. I also added some length to the top as I wanted the ribbing to end roughly at my waist rather than higher. I used Novita Siro yarn with 3.00 mm needles all throughout the work. There are more photos on my Ravelry project page.

I love this top! The top is also versatile, because I think with a cardigan and high-waisted skirt I can wear this one all year round. I have this same yarn in green and I am definitely planning to make another top identical to this one in green!

Seuraava kesäinen neuleeni on taas Novitan Kesäekstra 2020 lehdestä. Ohje on jo kuitenkin saatavilla ilmaiseksi netistä jo nyt. Löydät sen täältä.

Tämä toppi oli ihanan helppo ja nopea neule. Tein joitain pieniä muutoksia ohjeeseen. Aloitin topin toisiksi pienimmän koon silmukkamäärillä, jotka sitten kaventelin pois pieninmpään kokoon joustinneuleen aikana. Täten sain enemmän tilaa lantiolle. Tein topista myös hieman ohjetta pidemmän, koska halusin joustinneuleen loppuvan suunnilleen vyötärölle enkä sen yläpuolelle. Käytin ohjeen mukaisesti Novitan Siro -lankaa ja 3.00 mm puikkoja koko työn ajan. Topista on lisää kuvia Ravelryn projektisivullani.

Rakastan tätä toppia. Vaikka toppi onkin hyvin kesäinen neule, uskon käyttäväni tätä myös talvikausina neuletakin ja korkeavyötäröisen hameen kaverina. Minulla on tätä samaa lankaa vihreänä ja aion tehdä itselleni toisen samanlaisen topin vihreänä myös!

Comments

Post a Comment